​ . מהם 4 השלבים שיהפכו את העסק שלכם למותג
top of page

מהם 4 השלבים שיהפכו את העסק שלכם למותג

עודכן: 15 במרץ 2023



מהם 4 השלבים שיהפכו את העסק שלכם למותג?


שלב 1:

מיקוד נכון של קהל היעד


שלב 2:

מה הייחוד של העסק שלך מול המתחרים


שלב 3:

דיוק שם העסק ותאורו בקצרה, ניתן גם להוסיף סלוגן


שלב 4:

מיתוג מדויק וחשיפת העסק לקהל היעד או בשפה פשוטה שיווק העסק באונליין ובאופליין


אני אתחיל דווקא מהסוף

איך אתם מרגישים כשאתם רוכשים מותג מסויים?

ומדוע אתם קונים דווקא אותו?


תסתכלו סביבכם על מותגים שאתם אוהבים ולאו דווקא חברות גדולות. יש גם הרבה מותגים מוכרים קטנים ובינוניים.

איך מרגישים כשאתם רוכשים מוצרים ומה הסיבה לכך?

קחו לדוגמה את עולם המזון, רמי לוי ידוע כסל מוצרים זול, לעומת שופרסל שידוע כסל מוצרים יקר יותר, לכל אחד מהם יהיה קהל יעד אחר. אנשים שמחפשים מחיר זול יעדיפו ללכת לרמי לוי גם אם התורים ארוכים מאוד, לעומת זאת אנשים שהמחיר פחות משמעותי עבורם ילכו לשופרסל או לסופרמרקטים אחרים. אני לדוגמה מעדיפה ללכת לשופרסל מאחר והתורים הרבה יותר קצרים, נעים לי לקנות שם, יותר מרווח ונקי ואני מוצאת בקלות את המוצרים שאני רוצה.

לעומת זאת, סופרמרקט כמו טיב טעם פונה לקהל אחר לגמרי, קהל שהמחיר כלל לא משפיע על הקונה ומה שחשוב לקהל שמגיע לקנות בטיב טעם שהוא פתוח בשבת ושיש שם מעדניה עם מבחר גדול של בשר גם לא כשר, לכן אנשים דתיים וגם הרבה חילונים ששומרים כשרות לא יקנו שם.

לסיכום, חשוב מאוד להכיר את קהל היעד שלכם כדי לדעת איך לשווק ולדבר נכון אליו. אל תדלגו על השלב הזה בעסק, זה שלב חשוב להצלחת העסק שלכם.


נגעתי כאן גם בנושא של בידול (ייחודיות העסק), אתייחס לזה בהרחבה בהמשך.


והנה 4 השלבים שיהפכו את העסק שלכם למותג





השלב הראשון - מיקוד נכון של קהל היעד

שאלו את עצמכם מי קהל היעד שלכם? אף פעם אל תגידו רק נשים או רק גברים, כי גם שם אפשר לבחון את הקהל, ככל שתהיו ממוקדים יותר כך המכירות שלכם יהיו יותר מדויקות ותהיו יותר ריווחים.

אתן לכם דוגמה מעסקים קטנים שאני מכירה, יש לי לקוחה מעצבת תכשיטים. התכשיטים שהיא מעצבת ייחודים מאוד, כל תכשיט שהיא מעצבת הוא אישי ויש אותו רק אחד, כך שמי שעונדת אותו רוצה להרגיש הכי מיוחדת.

התכשיטים מעוצבים בעבודה ידנית מוקפדת לפרטים הקטנים עד לרמת גימור של הסוגר בתכשיט, בתכשיטים מושקעים הרבה מחשבה ושעות עבודה, לכן התכשיטים מאוד יקרים, הלקוחות שלה לא נרתעים מהמחיר, להיפך הן יודעות שהתכשיט שהן עונדות הוא נועד רק עבורן מה שגורם להן להרגיש מיוחדות ולמחיר אין כלל משמעות בעיניהן.

אם אנתח לעומק את הקהל שלה, אלה נשים שיש להן כסף, שקונות רק ממעצבות כולל את הבגדים שלהן ומה שחשוב להן זה להראות ייחודיות ומיוחדות.

אז אומנם זאת לא חנות שכל יום מגיעים אליה הרבה לקוחות, אבל הלקוחות שמגיעות אליה הן לקוחות נאמנות וקונות רק ממנה תכשיטים, כך היא יצרה לה קהל של לקוחות קבועים שזה יתרון מאוד גדול, עד כדי כך שחלקן אפילו חברות שלה. אציין גם שהחנות מאוד מיוחדת ומעוצבת וכאשר הלקוחות נכנסות לחנות הן מרגישות ממש כמו במוזיאון לתכשיטים ומבחינתן זאת כבר חוויה עצומה.





השלב השני - מה הייחוד של העסק שלך מול המתחרים


מה מיוחד בעסק שלכם ובמה אתם שונים מהמתחרים?

שאלות אלו יעזרו לכם למצוא את הבידול שלכם מול המתחרים, החלק הזה מאוד חשוב כאשר אתם רוצים להפוך למותג, מכוון שיש תחרות גדולה מאוד בהמון תחומים וחשוב להגדיר לעצמכם מדוע כדאי לצרוך דווקא ממכם, מה מיוחד בעסק שלכם? זה יכול להיות הרבה מאוד דברים


הנה 2 רעיונות לבידול:

1 מיקוד מוגדר של קהל היעד לדוגמה:

טיפול בעזרת בע"ח בילדים

הדרכת הורים לזוגות גרושים

קייטרינג המתמחה באוכל טבעוני

טיפול בנשים עם בעיית פוריות

חשוב להבין שאין הכוונה שלא תוכלו לתת שירותים נוספים, הרעיון לתת לעסק שלכם

יתרון מול עסק אחר באותו תחום.


2 שיטה מסוימת שמניבה תוצאות לדוגמה:

ירידה במשקל ב"שיטת חלי ממן"

שיטה בדרך מסוימת ללמד הוראה מתקנת

טיפול בנערים ונערות עם חרדות בשיטת Cbt

יש עוד מגוון גדול של דברים שמאפשרים לנו להיות מבודלים ושונים מהמתחרים.





השלב השלישי - דיוק שם העסק ותאורו בקצרה ניתן גם להוסיף סלוגן

אחרי שהגדרתם בצורה מדויקת את קהל היעד והבנתם מהו הבידול והיתרון שלכם על האחרים, בדקו שוב את שם העסק, לעיתים צריך לחדד ולדייק את שם העסק או הכותרת מתחת ללוגו על מנת להיות ברורים לקהל. ניתן גם להעזר בקופירייטר שיכתוב עבורכם סלוגן קליט וזכיר, זה עוזר להדגיש את היחודיות של העסק ומעביר את המסר בצורה הרבה יותר ברורה.

שהרי בסופו של דבר הלוגו נועד לקהל היעד שלכם וחשוב שהוא יהיה מובן.


דוגמאות לסלוגנים מהמותגים הגדולים:

אל על - הכי בבית בעולם

רימקס תיווך נדל"ן - עם הצלחה לא מתווכחים

מגדל ביטוח - טוב שיש מגדל מאחוריך

רמי לוי - סל הקניות הזול במדינה




השלב הרביעי - מיתוג וחשיפת העסק לקהל היעד

זהו השלב שצריך לספר ולהוציא את זה לעולם או בשפה המקצועית למתג את העסק בצורה נכונה ומקצועית, לתת לתכנים שלכם ביטוי דרך שפה גרפית ייחודית לכם כדי שיכירו ויזכרו אתכם בדגש על בידול, הערכים והמסרים החשובים לכם.

חשוב להבין שמיתוג זה לא רק לוגו, הלוגו אומנם הבסיס ובעל חשיבות רבה, אבל מיתוג זה עולם שלם של התוכן, הצבעים, האלמנטים, הפונטים, המוטיבים שחוזרים על עצמם שיוצרים את השפה הגרפית שלכם שתהיה מזוהה עם הסביבה, כדי שתוכלו לשווק את העסק שלכם וליצור לעצמכם תדמית וזהות עסקית ברורה. בין אם זה באינטרנט - באונליין ובעזרים שיווקים לדפוס - באופליין כמו למשל: צבעוניות אחידה עם הלוגו שלכם ברשתות החברתיות, באתר, דפי נחיתה, חתימה דיגיטלית, מצגות, ניוזלייטר וכד'... ובין אם זה במוצרים מודפסים כגון: ניירת עסקית, טפסים, עלונים, פולדרים, מדבקות, כרטיסי ביקור, פרוספקטים, חוברות, ברושורים וכל מוצר מודפס אחר שמתאים לעסק שלכם.

בכל המוצרים האלה נטמיע את המיתוג שלכם בצורה עקבית על מנת שתשארו כל הזמן בתודעה של הקהל שלכם.

ככל שהשפה הגרפית תחזור על עצמה בצורה עקבית כך תראו מקצועיים ויזכרו אותכם יותר, תשארו כל הזמן בתודעה של קהל היעד שלכם ובסופו של דבר תהפכו למותג מֻכָּר.


אני רוצה לתת לך במתנה שיחת יעוץ

בה נבחן יחד את הנראות של העסק שלך

ננסה בחשיבה משותפת למצוא את בידול העסק שלך

במידה ואתה מתלבט אם להתחיל תהליך מיתוג,

אשמח לסייע ולהסביר לך על התהליך וכיצד המיתוג ישרת אותך

באונליין - ברשתות החברתיות ובנכסים הדיגיטליים שלך

ובאופליין - במוצרי השיווק המודפסים בעולם האמיתי.



אז שיהיה בהצלחה,

ריקי 054-7703810

ניתן גם להשאיר הודעה בווצאפ








65 צפיות0 תגובות
bottom of page