​ . מהם הדברים שחשוב לדעת לפני שמעצבים לוגו?
top of page

מהם הדברים שחשוב לדעת לפני שמעצבים לוגו?

עודכן: 16 באפר׳ 2023



מה זה לוגו?

לוגו הוא סמל שמייצג את הזהות של העסק, חברה, ארגון, מוצר, שירות וכד'. או במילים אחרות מותג. ומאפשר לסביבה כלומר קהל היעד להיות מזוהים איתו. לוגו מכיל אלמנט גרפי המשקף את ערכיו עם צבעים, פונטים וצורות מתאימות באופן שיצור זיהוי חזק וייחודי מול המתחרים. הלוגו צריך להיות מובן לקהל היעד שלו, זכיר וקליט. ישנם כמה סוגים פופולריים ללוגו.


אילו סוגי לוגו יש?

ישנם מספר סוגים לעיצוב לוגו:

  1. לוגו טקסטואלי / טיפוגרפי - לוגו שמשתמש בשם המותג כדי ליצור את המזהה החזק ביותר למותג. דוגמאות ללוגו מסוג זה: קוקה קולה, גוגל, Fed Ex, CNN ועוד...

  2. לוגו סמלי - לוגו המשתמש בסמל או בצורה מסוימת כדי לייצג את המותג. דוגמאות ללוגו מסוג זה: אפל, תנובה, אדידס ועוד...

  3. לוגו משולב - לוגו שמשלב בין טקסט וסמל כדי לייצג את המותג. דוגמאות ללוגו משולב הן: פייסבוק, דיסני, mako ועוד...


מה חשוב שיהיה בלוגו

על מנת שהלוגו יהיה נכון, זכיר, קליט ומקצועי חשוב לשים דגש על כמה פרמטרים חשובים:

  1. לעצב את הלוגו בהתאם לסוג העסק - הלוגו צריך לשקף את סוג העסק והקהל היעד שלו. למשל, לוגו של עסק בתחום הטכנולוגיה נשים דגש על לוגו חדשני עם צבעים בולטים כגון: כחול, אדום, כסף, שימוש בצבעים מטאליים ועוד... לעומת לוגו בתחום הטיפולים נשתמש בצבעים שמשדרים לנו בריאות, רוגע כגון: ירוק, לבן, סגול, טורקיז, צבעים פסטליים.

  2. בחירה נכונה של צבעים ופונטים - פונטים וצבעים משפיעים על המסר שהלוגו משדר. נבחר צבעים ופונטים שמתאימים לסוג העסק וחשוב מאוד מה אנחנו רוצים לשדר.

  3. יצירתיות ומקוריות - הלוגו צריך להיות ייחודי, יצירתי ומקורי ושלא יופיע במותג אחר.

  4. מינימליסטי, זכיר וקליט – חשוב שהלוגו יהיה מינימליסטי, זכיר וקליט בכדי שהמוח יוכל לזכור אותו ולקשר אותו למותג.

  5. בדיקת הלוגו בצבע לבן ושחור- חשוב לוודא שהלוגו נראה ברור בשחור ובלבן על רקעים בצבעים שונים.


למה צריך לוגו לעסק?

לוגו הוא סמל וסימן ההיכר של העסק / שירות / ארגון / חברה וכד'. הוא מייצג את המותג ומשמש כזיהוי חזק עם הסביבה בקלות ובמהירות במיוחד היום בעידן רווי ב"רעש פרסומי" בבעלי מקצוע רבים, במגוון שירותים, מוצרים וכד'...


כאשר רואים את הלוגו, אנו מזהים מייד את המותג / המוצרים / השירותים שהעסק מציע ובכך, הלוגו מסייע לבניית זיהוי מותג חזק ובניית יחסי אמון עם הסביבה.


חשוב שהלוגו יהיה יצירתי, מקצועי ומתאים למוצרים או לשירותים של העסק, מאחר והלוגו מפרסם ומשווק אותנו בתוך חומרי הפרסום והשיווק בין אם זה ברשתות החברתיות, אתר, דפי נחיתה ובכל מקום בדיגיטל ובכל מוצרי הפרסום ויכול לגרום למוצרים או השירותים להיות אטרקטיביים יותר.


מי צריך לוגו לעסק?

בעיקרון כל עסק צריך לוגו, בגלל שהוא מייצג את המותג ומשמעותו חשובה ביותר. לוגו מאפשר ללקוחות ולצרכנים לזהות את המותג בקלות ומהירות, ולהבחין בין המוצרים והשירותים של העסק לבין המוצרים והשירותים של המתחרים.

בנוסף, לוגו משמש ככלי לבניית זהות מותג חזקה וליצירת יחסי אמון עם הצרכנים ולקוחות. לוגו יכול להיות חשוב ביותר עבור עסקים קטנים ומשמש כאמצעי להבחנה ולהצגת המוצרים והשירותים שלהם בשוק.


לסיכום כל עסק שהוא כבר מגובש, בין אם זה חברת היי-טק, חנות, מוצר חשוב שיהיה לו לוגו ייחודי כדי שיוכלו לזהות ולפרסם אותו.


מה ההבדל בין לוגו שיווקי ללוגו ייצוגי?

לוגו שיווקי ולוגו ייצוגי הם שני סוגי לוגו שמשמשים מטרות שונות.

לוגו שיווקי הוא לוגו שמתוכנן כדי לקדם את המותג ולזכות בתשומת לב והערכה מצד הלקוחות והצרכנים ונועד להתחבר לזיכרון הלקוחות ולייצר קשר עם הערכים והמטרות של המותג.

לוגו שיווקי משמש לשיווק ופרסום, קידום מכירות והצגת המותג ללקוחות ולקהל יעד המתאים. הוא נבנה באופן שיהיה זכיר ומשתדל לייצר חוויית מותג חיובית ומעוררת עניין.


לוגו ייצוגי הוא לוגו שמיועד לייצג את העסק באופן רשמי ופורמלי כדי לאפשר לסביבה לזהות ולקשר אותו עם המוצרים והשירותים שהוא מציע ולא נועד לקדם או לשכנע את הצרכנים לצרוך אותו. למשל לוגו של עיריות, משרדי ממשלה וארגונים גדולים.


להתייעצות ולהצעת מחיר דברו איתי :)


ריקי 054-7703810

ניתן גם להשאיר הודעה בווצאפ





#עיצוב לוגו

#לוגו לעסק

#עיצוב לוגו לעסק

#בניית לוגו

#הכנת לוגו

#מעצב לוגו #מעצבת לוגו

#יצירת לוגו לעסק



164 צפיות0 תגובות
bottom of page