​ . הכללים ללוגו שיגרום ללקוחות שלכם לבחור בכם כל פעם מחדש
top of page

מה הופך את הלוגו ללוגו טוב ולא רק לוגו יפה

עודכן: 13 בספט׳ 2021

מה זה לוגו ?

לוגו הוא למעשה סמליל - אלמנט גרפי שהוא סימן ההיכר של עסק / חברה / ארגון / שירות / מוצר וכדומה שמייצג ומזוהה עם הסביבה, בעזרת הלוגו ניתן להעביר מסר וערכים חשובים.

הלוגו יכול להיות מורכב מסמל ומלל ויכול להיות גם ללא סמל ולעיתים הוא יופיע עם סלוגן.


הלוגו הוא למעשה ה-DNA של העסק מבחינה ויזואלית ומזוהה עם הסביבה וקהל היעד הפוטנציאלי.

הלוגו הוא הדבר הראשון שרואים בפרסום והוא מוטמע בכל מוצרי הפרסום בין אם זה באונליין / באופליין, לדוגמה: באתר, בדפים העסקיים ברשתות החברתיות, בשלטים, חתימה דיגיטלית, כרטיסי ביקור, ניירת עסקית ולמעשה בכל פרסום באונליין ובאופליין.

הלוגו מייצג מבחינה ויזואלית ומשאיר רושם ראשוני גם כשאנחנו לא בסביבה ומטרתו העיקרית לבדל את העסק מהמתחרים.


חשוב מאוד שהלוגו יהיה מדויק ולא רק יהיה לוגו יפה והוא נועד למשוך את קהל היעד.


מהם הפרמטרים שהופכים את הלוגו ללוגו טוב ולא רק לוגו יפה?


קליט, זכיר ומינימליסטי - על מנת שיעביר את המסר בצורה ברורה ומהירה כדי שלמוח יהיה קל לזכור אותו במיוחד שמקטינים את הלוגו במיוחד ברשתות חברתיות. (זכרו שהרבה מאיתנו מסתכלים דרך הנייד)


בידול ומקוריות - חשוב שהלוגו יהיה ייחודי, יצירתי ומקורי ושונה מהמתחרים על מנת למצב את העסק גבוה, כשלוגו נראה דומה למתחרים הלקוח מיד מרגיש את החיקוי והעסק נתפס ברמה בינונית ונמוכה.


רלוונטי לתחום שאנו עוסקים - הלוגו צריך לשקף את התחום שעוסקים בו כדי שיהיה מובן לקהל שאותו הוא מייצג.


מעט צבעים - רצוי שהלוגו יהיה עם מעט צבעים כדי שלמוח יהיה קל לזכור אותו, לוגו עם הרבה צבעים הופך אותו ללוגו לא זכיר ויוצר עמוס בעיניים. ישנם מקרים שיש סיבה מוצדקת לשימוש ביותר צבעים כמו למשל: לוגו למוצרים לילדים ושם הצבעוניות לעיתים מתבקשת, עדיין חשוב לשמור על צבעוניות נכונה.


מעט פונטים (גופנים) - רצוי להשתמש בלוגו לא יותר משני פונטים, שיעבירו את המסר והערכים בצורה מדויקת. לרוב המעצבים יש מאות פונטים שנקנו מחברות פונטים שונות ושניתן להשתמש בהם בצורה חוקית. בעזרת הפונטים ניתן להתאים בצורה יותר מדויקת את העיצוב.


הלוגו צריך להראות טוב גם בשחור ולבן - הסיבה לכך שברשתות חברתיות או על מוצרים מסוימים נצטרך לשים את הלוגו בשחור או אפילו בלבן תלוי איזה רקע יש מתחת.


דוגמאות למותגים גדולים עם לוגו טוב:

nike, waze, סטימצקי, אל על, אגד, חברת החשמל, apple

הלוגויים האלה מעוצבים בקו מאוד מינימליסטי, עם רעיון מקורי שמצליח להעביר במהירות את המסר והערכים של המותג ולכן אנחנו זוכרים ומזדהים עם המותג בקלות, כך זה בדיוק גם בעסקים הקטנים. ככל שהלוגו מינימליסטי, זכיר קליט עם רעיון יצירתי וחכם כך יזכרו את הלוגו ואת המותג בקלות רבה.



אם העסק שלכם מגובש והחלטתם לפנות למעצב.ת גרפי.ת לתהליך של מיתוג

מוזמנים להתייעץ איתי ללא עלות


בברכה, ריקי: 054-7703810

ניתן גם לשלוח הודעה לווצאפ




223 צפיות0 תגובות
bottom of page