​ . כמה עולה לוגו?
top of page

כמה עולה לוגו?

עודכן: 9 בספט׳ 2021

אם הגעתם לכאן סימן שחיפשתם הצעת מחיר לעיצוב לוגו וגיליתם שטווח המחירים רחב מאוד.

אפשר למצוא לוגו בחינם ועד 20,000 ₪.


אז למה הפער כזה גדול?

חשוב לי לעשות לכם סדר בראש בכדי שתבינו את ההבדלים במחירים.


בעיקרון יש כמה אופציות עיקריות לעיצוב לוגו, אתחיל מהזול ואגיע בסוף לאופציה היקרה ביותר, אסביר את ההבדלים העיקריים ביניהם ואתם תעשו את שיקול הדעת הנכון עבורכם.


לוגו בעלות מינימלית 0-400 ₪

ישנם אתרים ואפליקציות שניתן לקנות לוגואים מוכנים בעלות מינימלית, אלו אתרים עם מגוון לוגויים מוכנים מראש, גנריים ולא אישיים שלמעשה יכולים להיות שייכים לעוד עסקים בתחום.

בלוגואים מסוג זה לא נעשה אפיון ולא חשיבה אסטרטגטית כמו:

- איזה מסר הלוגו צריך לשדר

- מהם הערכים החשובים של העסק

- מי קהל היעד

- מי המתחרים וכד'....

- בחירה נכונה של צבעים ופונטים

- איך הלוגו יראה בדפוס / בדיגיטל ועוד.....


לרוב הלוגויים מהסוג הזה יראו כמו אייקונים גנריים שיהיו קיימים אצל עוד עסקים בתחום.


הפונטים (הגופנים) שישתמשו בהם ברוב המקרים יהיו סטנדרטיים וחינמיים ולא מותאמים לעיצוב של הלוגו. כאשר מעצבים לוגו כחלק מתהליך של מיתוג לבחירת הפונט יש משמעות וחשיבות רבה.


בסופו של דבר הקובץ שתקבלו בעבור הלוגו הוא בד"כ קובץ תמונה - jpg שמיועד לאינטרנט והוא מוגבל באיכות, במידה ותרצו להגדיל את הלוגו או שתצטרכו לשים את הלוגו במוצרים לדפוס הוא יהיה מפוקסל.

היתרון בלוגו מסוג זה הוא המחיר הזול.


אופציה נוספת לעיצוב לוגו במחיר מוזל לעצב אצל גרפיקאי מתחיל שסיים קורס של כמה חודשים ולמד בעיקר להפעיל תוכנות והוא מעוניין להגדיל את תיק העבודות שלו ובתמורה לחשיפה הוא יעצב לכם לוגו בעלות סימלית בטווח 100-400 ₪.

ברוב המקרים הגרפיקאי יקח לוגו מוכן ממאגרי תמונות, יבצע בו כמה שינויים קטנים של צבע, שינוי פונט ותקבלו בסופו של דבר לוגו שדיי דומה ללוגויים אחרים בתחום שלכם, מבחינה חוקית זה אכן אפשרי מבחינה מקצועית זה פחות נראה טוב שהלקוחות שלכם יראו את הלוגו שלכם דומה לעוד לוגויים מה שיגרום לעסק שלכם להראות זול, חובבני ולא מקצועי, זה מתאים בעיקר לעסקים בתחילת דרכם שטרם גיבשו את העסק שלהם והתקציב שלהם כרגע מוגבל. כאשר העסק מגובש יותר וחשוב למצב את העסק, למתג את העסק גבוה כדאי להשקיע בלוגו עם חשיבה אסטרטגית כחלק מתהליך מיתוג אצל מעצבת גרפית שמתמחה במיתוג.

לוגו בעלות 400-700 ש"ח

אופציה נוספת ללכת לבית דפוס, בבית דפוס ישנם גרפיקאים ברמות שונות תלוי במוסד שלמדו ובניסיון בתחום המיתוג. לרוב בבתי דפוס יתמחרו לכם לפי שעת עבודה שנעה בין 130 – 170 ₪, ככל שישקיעו פחות זמן העלות תהיה נמוכה יותר, החיסרון שבזמן קצר מוותרים על תהליך האפיון ולכן קשה בזמן קצר של כמה שעות לעצב לוגו עם רעיון יצירתי וחזק, בנוסף, צריך לקחת בחשבון שבתי דפוס מתמחים בעיקר במוצרי שיווק להדפסה כגון: חוברות, פליירים, ברושורים, כרטיסי ביקור וכד'... ופחות מתמקצעים בעיצוב לוגו ומיתוג.


בסופו של דבר הדפוס יספק עבורכם 2-3 דוגמאות ובמידה ולא נעשה אפיון מדוייק, ידרשו הרבה סבבי תיקונים ויותר שעות עבודה שיעלו לכם יותר ממה שתכננתם, מה גם שזה יכול להתיש אתכם ואת הגרפיקאי ובסופו של דבר אתם עלולים לא להיות מרוצים מהתוצאה הסופית, אך אם יתמזל מזלכם ובדפוס עובדת מעצבת גרפית עם ניסיון במיתוג זכיתם!

לוגו בעלות 800-2000 ש"ח

האופציה הבאה היא האופציה הכי אולטימטיבית לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, לעצב אצל מעצבת גרפית או כמובן מעצב גרפי שמתמחים בתהליכי מיתוג. טווח המחירים יהיה בהתאם לניסיון, למוסד שלמדו בו, למוניטין ובגורמים נוספים כמו מצב והתחרות בשוק. ניתן למצוא מעצבים טובים וברמות שונות כמו בכל תחום אחר ועל מנת לדעת איזו מעצבת גרפית כדאי לבחור (כי זה מאוד מבלבל יש עשרות אלפי מעצבים גרפיים)

אתן לכם כמה טיפים כיצד לבחור מעצב.ת גרפי.ת:

1. ראשית, בדקו באתר של המעצב.ת גרפי.ת דוגמאות ללוגואים שעיצבו, כך תוכלו להתרשם מהסגנון והקו העיצובי שלהם. חשוב גם לבדוק עד כמה הלוגו יצירתי עם רעיון ומצליח להעביר טוב את המסר והערכים ולא רק לוגו יפה.


2. בדקו מה ההכשרה של המעצב.ת גרפי.ת, באיזה מוסד למדו, ישנה חשיבות גדולה אם למדו בבית ספר גבוה מס' שנים כמו: בצלאל, שנקר, מכון אבני, אמונה וכד'... לעומת גרפיקאים שהוכשרו מס' חודשים בקורס בעיקר ללימוד תוכנות (כאן גם יהיו הבדלים במחיר)


3. עשו שיחת טלפון עם המעצב.ת גרפי.ת, וודאו שיעשה תהליך של אפיון מקדים לפני העיצוב, מאחר והאפיון עוזר לדייק את עיצוב הלוגו שישקף את המסר והערכים שלכם וגם שיהיה לטעמכם. בשיחה תוכלו לבדוק אם יש כימיה בינכם כדי שכל תהליך עיצוב הלוגו והמיתוג תהיה עבורכם חוויה נעימה.


4. בדקו המלצות על המעצב.ת גרפי.ת.


5. בקשו הצעת מחיר ותבדקו מה כולל עיצוב הלוגו - כמה דוגמאות תקבלו וכמה סבבי תיקונים התהליך כולל. חשוב שתקבלו טופס אפיון שימקד את המעצבת הגרפית בעיצוב הלוגו. כמו כן, וודאו איזה קבצים ופורמטים תקבלו בסוף העבודה, חשוב שתקבלו קבצים בפורמטים הבאים:

- קובץ וקטורי בפורמט pdf שניתן להגדילו לכל גודל שרוצים.

- קובץ לאינטרנט על רקע שקוף בפורמט png.

- קובץ לאינטרנט עם רקע לבן בפורמט jpg.

- לוגו בצבע שחור ו/או לבן שיוכל להתאים למטרות מסויימות בעיקר ברשתות חברתיות.


לוגו בעלות 2000-20000 ש"ח

אופציה נוספת יחסית יקרה לעצב במשרד פרסום, משרד פרסום קרוב לוודאי שלא יעצבו לכם רק לוגו אלא מיתוג שלם, יכול להיות שיהיו משרדי פרסום קטנים שיסכימו לעצב רק לוגו במחיר החל מ 2000 ₪ ומעלה. היתרונות במשרדי פרסום שיש שם אנשי שיווק וקופירייטרים ועוד בעלי מקצועות בתחום הפרסום, החיסרון שהעלות מאוד גבוהה, מאחר ויש להם הרבה הוצאות, לכן לבעלי עסקים קטנים ובינונים יש פחות תקציב והקהל שיגיע למשרדי פרסום הם בד"כ העסקים והחברות הגדולות.

מלבד זאת, חשוב להבין שבמשרדי פרסום עובדים מעצבים גרפיים כמוני וכמו עוד מעצבים שאתם מכירים, בוגרי בתי ספר גבוהים ואת אותה עבודה יכולים לעצב עבורכם מעצבים בעלי סטודיו עצמאיים בעלות נמוכה יותר ואם נחוץ לעסק קופירייטר ניתן ללכת גם לקופירייטר עצמאי ולחסוך הרבה כסף לעומת מה שתוציאו במשרדי פרסום.






לשיחת ייעוץ והתאמה

השאירו הודעה בווצאפ: 054-7703810

ונתאם מועד שנוח לכם לשיחה


בברכה,

ריקי כהן זליג | מעצבת גרפית

עיצוב גרפי יצירתי ומדויק


מה זה ברושור?


2,540 צפיות0 תגובות
bottom of page