​ . מיתוג עסקים באינטרנט, ברשתות ובדפוס
top of page

מיתוג עסקים באינטרנט, ברשתות ובדפוס

עודכן: 1 בספט׳ 2021




מיתוג עסקים באינטרנט, ברשתות חברתיות ובדפוס


אז מה זה מיתוג עסקי?

מיתוג זאת בעצם השפה הגרפית העיצובית שעוזרת לנו לזכור ביתר קלות עסקים / מוצרים / חברות / ארגונים וכד'... (החברות הגדולות קוראות לזה השפה המיתוגית) דרך השפה יוצרים את התדמית והזהות העסקית על מנת להיות מזוהה עם הסביבה, השפה המיתוגית עוזרת שיזכרו ויתחברו אלינו בין אם זה באינטרנט, ברשתות החברתיות ובכל פריט עיצובי של העסק שיהיה מזוהה עם הסביבה, דרך השפה המיתוגית (השפה הגרפית) מבדלים את העסק מול המתחרים. ללא מיתוג כל העסקים יראו דומים.


דרך המיתוג ניתן להעביר ערכים ומסרים שחשוב לנו להדגיש ולהבליט והשפה הגרפית שנוצרת מזוהה עם העסק שלנו כלפי חוץ. השפה הגרפית תחזק ותעזור להעביר את התוכן והמסרים בצורה ברורה, מובנת וקלילה יותר, מאחר ולמוח שלנו הרבה יותר קל לזכור ולהתחבר לדברים ויזואליים עם צבעים ותמונות.

יחד עם זאת, המיתוג ימצב את העסק גבוה ויחזק את מקצועיות והאמינות של הקהל הפוטנציאלי. חשוב מאוד להקפיד על עקביות ואחידות בכל השפה הגרפית, בין אם זה בצבעים, בסגנון, בפונטים (גופנים) בשפה המילולית על מנת ליצור תדמית עקבית שתאפיין את המותג ותשאיר אותו כל הזמן בתודעה ובזיכרון של הסביבה.


עסקים שמקפידים על עקביות בשפה המיתוגית נחשבים בעינינו כמותג – אנו מרגישים אליהם רגשות מסויימים והם כל הזמן בתודעה שלנו, כמו המותגים הגדולים, כך זה בדיוק אצל העסקים הקטנים והבינוניים. השפת המיתוגית בשילוב התכנים שלנו יהפכו אותנו לזכירים ומוכרים ובסופו של דבר זה יגרום לקהל שלנו לזכור ולהתחבר אלינו יותר מה שבעתיד הופך את העסק למותג ידוע ומוכר שאפשר לסמוך עליו.


מה כולל המיתוג?

המיתוג כולל לפני הכל את הלוגו של העסק שלמעשה יוצר את השפה הראשונית של שפת המותג, חשוב מאוד להשתמש רק בלוגו 1 ולא בכמה לוגויים כדי שנתפס כעסק מקצועי ולא חובבני. הלוגו שמבדל את העסק שלנו יוטמע בכל מיני פרטי מיתוג ועזרים שיווקים הן אם זה באינטרנט, רשתות חברתיות, נכסים הדיגיטליים שלנו וגם כמובן במוצרים מודפסים כמו פלייר, רול-אפ, ברושור וכד'...


מעצב מקצועי יקפיד להשתמש כל הזמן באותה שפה גרפית עקבית עם אותם הפונטים והצבעים על מנת לשמור על עקביות בשפת המיתוג. לכן כבר בעיצוב של הלוגו חשוב להקפיד ולבחור את הצבעים הנכונים שישדרו את הערכים החשובים לכם ויעזרו להעביר את המסרים והתוכן שלכם בצורה ברורה וזכירה, כי אחרי הכל אנחנו רוצים להישאר כל הזמן בתודעה של הקהל הפוטנציאלי שלנו.


המיתוג כולל בתוכו את כל החומרים הפרסומיים והשיווקיים שלנו כגון: חתימה דיגיטלית, ניירת עסקית, כרטיסי ביקור, עלונים, רול-אפ, ברושורים, פולדרים וכד'... לכל עסק יתאימו חומרים פרסומים אחרים.

בנוסף, לכל עסק יש את הנכסים הדיגיטליים שלו כגון: דפים עסקיים ברשתות החברתיות, אתר אינטרנט, דפי נחיתה, ניוזלייטרים או כל נכס דיגיטלי נוסף.


חשוב מאוד שהשפה המיתוגית / הגרפית שלנו תחזור כל הזמן בעקביות גם בנכסים הדיגיטליים שלנו וגם במוצרים שמודפסים על מנת שכל הזמן יזכרו אותנו ובכך נחזק את התדמית והזהות העסקית של העסק שלנו.

מיתוג באתר האינטרנט / דפי נחיתה

גם באתר ובדפי הנחיתה חשוב להקפיד על אותה שפה מיתוגית של העסק, אומנם באתר יש יותר חופשיות מבחינת הצבעים אבל עדיין חשוב להיצמד לצבעי המיתוג שיש כבר בלוגו. לגבי סוג הפונט שנבחר באתר שלנו, באתרים נקפיד שהפונט יהיה קריא וברור. לגבי התמונות נשתמש מן הסתם בתמונות שמעבירות את המסרים ומשלימות את התוכן שלנו, זכרו תמיד תמונה אחת שווה 1000 מילים, הוא תורמת רבות להמשך הקריאה של הגולש. במידה ונשתמש גם תמונות אווירה, יהיה נכון לבחור תמונות עם גוונים של הלוגו שלנו או שהצבע שישלוט בתמונה הוא אחד מצבעי הלוגו שלנו ובכך נחזק את המיתוג והתדמית שלנו על מנת שנהיה זכירים ונשאר כל הזמן בתודעה של הקהל שלנו גם באתר ובדפי הנחיתה.


מיתוג ברשתות חברתיות

גם ברשתות החברתיות, נדאג מידי פעם לעצב את הפוסטים שלנו עם תמונות אותנטיות, טיפ קטן, תמונה בשחור לבן ומסגרת מסביב בצבע הלוגו שלנו תבליט ותקפיץ מאוד את הפוסט בתוך הפיד וכשיגללו אתם תבלטו יותר.

מידיי פעם אפשר ורצוי להכניס את הלוגו שלכם כשנניח אתם רוצים לפרסם משהו אודות העסק כמו סדנה, הרצאה, מוצר, שירות חדש, כך נזכיר לצופה שמדובר כרגע במשהו עסקי או כשתרצו לתת טיפים רצוי גם להכניס את הלוגו בקטן לתמונה למטה. לעומת זאת בפוסט שהוא יותר בפן האישי - שם אין צורך להכניס את הלוגו, אבל נוכל בדרך סמויה להזכיר לצופה שאנחנו בעלי עסקים ולכן מומלץ מידיי פעם להכניס תמונות או אפילו את הרקע האוטומטי שנותנים לנו בפייסבוק בצבע של גווני הלוגו שלנו, זה יזכיר בתת מודע לקהל שלנו

את העסק שלנו ונקפוץ בפיד. זה בעיקר עובד על התת מודע במוח וזה חשוב אם אנחנו רוצים שכל הזמן יזכרו אותנו. ככל שנקפיד ונגוון עם התוכן שלנו דרך הצבעים הקבועים והשפה המיתוגית שלנו, כך יזכרו אותנו יותר.


מיתוג בעזרים שיווקים לדפוס /ל פרינט

דרכים נוספות לפרסם את העסק ולהטמיע את המיתוג שלכם בכל מוצרי הדפוס, כלומר בעזרים השיווקיים שמתאימים לעסק שלכם, לפניכם הסבר על כמה עזרים שיווקיים.

טפסים וניירת עסקית

לכל עסק יש מגוון טפסים כגון הצעות מחיר, שאלונים, הסכמים וכו'...

גם כאן מאוד חשוב להקפיד שהטפסים יהיו מעוצבים בהתאם לשפה הגרפית שלכם עם הלוגו, זה יוצר רושם ומקצועיות ועוזר מאוד לסגור עסקאות בצורה יותר קלה. אני אישית לפעמים מקבלת הצעות מחיר ללא לוגו, לא מסודרות וזה מרגיש לי כמו עסק חובבני ולא רציני, לכן גם בטפסים שאפשר שיהיו בתוכנת וורד חשוב שיהיו מעוצבים עם הלוגו וישאירו רושם על הלקוח.


פולדר

תיקייה שמאגדת דפים חשובים כמו: חוזים, הסכמים, הצעות מחיר, דפי מידע, ברושורים, תפריטים.


רול-אפ

רול-אפ זה למעשה כרטיס ביקור בענק שנראה כמו פוסטר ארוך שמוצג הרבה במרפאות, כנסים, חנויות, משרדים והוא בעצם מפרסם את כל השירותים של העסק. גם כאן חשוב להקפיד על אותה שפה מיתוגית.


מדבקות ו/מגנטים

יש מגוון עצום של מדבקות בצורות ובגדלים שונים שמתאימות למגוון עצום של עסקים, המדבקות יחסית זולות ואם עושים בהם שימוש נכון ניתן בצורה הזאת לפרסם את העסק לקהל רחב יותר של עסקים, רק חשוב גם כאן להקפיד ולשמור על אותה שפה מיתוגית. היום ניתן לשים על הרכב שלנו מגנט שניתן להסרה בקלות במחיר של 300 ש"ח תחשבו איזה פרסום זה עושה לעסק שלנו ואיזו חשיפה כל זמן שאנחנו נוסעים העסק שלנו מתפרסם, כאשר כבר מכירים אותנו בין אם זה דרך החרשתות החברתיות או בכל צורה אחרת, המדבקה על הרכב עשויה שוב מזכירה לקהל שלנו את העסק שלנו ובצורה זו ניתן לפרסם את העסק בקלות לקהל גדול יותר וממש כל הזמן.


ברושור

ברושור הוא למעשה חוברת קטנה של 4 עמודים או יותר עם מידע מפורט אודות החברה / העסק / הארגון / השירות / המוצר. המטרה לתת מידע רחב יותר ולהדגיש את ייחודיות והתועלות של העסק ובמה הוא שונה ממתחריו. להמשך קריאה


מוזמנים ליצור איתי קשר לשיחת יעוץ

ריקי כהן זליג | מעצבת גרפית

מיתוג עסקי | עיצוב גרפי | בניית אתרים

054-7703810






59 צפיות0 תגובות
bottom of page